Връзката между стреса, съня и добрия матрак | E-sleep.bg

Връзката между стреса, съня и добрия матрак

жена спи на легло

Свързваме стреса и тревожността с нещо негативно, но именно благодарение на тази способност на тялото ни, ние сме оцелели хиляди години. Усещайки стрес, ние заемаме защитна позиция или такава за нападение и това ни е дало възможността да се спасяваме от хищници и други заплахи. При хората, стресът може да накара автономната нервна система (ANS) да освободи хормони, като адреналин и кортизол. Тези хормони повишават сърдечната честота, за да циркулират по-ефективно кръвта към жизненоважни органи и мускули, подготвяйки тялото да предприеме незабавни действия, ако е необходимо.

Както сами се досещате, това ви пречи да заспите. Независимо, че покрай вас няма реална опасност, а просто имате проблеми на работа или сте се скарали с партньора ви, тялото ви не разбира, че това е дребно и не заплашва съществуването ви, и реагира с хормони. Ако сте изпадали в подобна ситуация и опитвайки се да заспите и матракът ви е бил неудобен, най-вероятно сте ставали от леглото още по-раздразнени. Ако обаче сте били подложени на стрес и в един момент се озовете в мекото ви легло, с двулицев матрак, то е напълно възможно самата идея за приятен сън, да ви е помогнала да намалите стреса.

Как да намалите нивата на стрес, за да спите по-добре?

Няма да изброяваме негативните последици от стреса, сигурно сте добре запознати с тях. Само ще споменем, че ако не вземете мерки, последствията може да се окажат живото-променящи. Чрез намаляване на нивата на стрес вечер преди лягане, много хора биха могли да подобрят продължителността и качеството на съня си.

момиче се опитва да заспи

Медитация (Mindful meditation)

Този вид медитация е техника за релаксация, която има за цел да върне мислите на хората към настоящия момент, не за бъдещи проблеми, не за отминали страхове, а към точно този момент сега. Целта е да се признаят всички мисли, чувства и усещания, случващи се в и извън тялото, без да се реагира на тях.

Изследвания показват, че тази техника наистина носи предимства за психическото благосъстояние, намалява стреса и тревожността.

Добър матрак

Добрият матрак ще научи тялото и съзнанието ви, че когато легнете, ви е удобно и топло. Дори и да сте натоварени от проблемите през деня, добрият матрак ще ви осигури защитено пространство, където можете да се отпуснете. Естествено, вида на матрака, дали той ще е от мемори пяна и ще ви държи по-топло, или пък латексов или с пружини, зависи само и единствено от вашите лични предпочитания.

Физическите упражнения

Физическите упражнения са полезен инструмент за подобряване на психичното здраве и благосъстояние, както и за осигуряване на дълготрайни физически ползи. Изследванията показват, че ефектите от физическите упражнения върху психологическото благосъстояние, биха могли да ги направят подходящо лечение за тревожност и свързаните със стреса разстройства. С други думи, ако имате някакво движение, нивата ви на стрес ще са по-ниски.

Допълнителни доказателства също така сочат, че упражненията имат пряко въздействие върху подобряването на качеството на съня при хора на възраст над 40 години със затруднения в съня. За тях е препоръчително да спят и на ортопедичен матрак, особено ако имат някакви хронични болки. Това се отнася и за активно спортуващите, които се нуждаят от качествена почивка всяка нощ.

Заключение

Сънят е много важен за спокойния живот. Практически не сме устроени да живеем без сън. Ако обаче сънят ни е неспокоен и недостатъчен, то е много вероятно, да приемаме обикновени ситуации като стресови. От там и цикълът се завърта и на следващата вечер, заради създадения стрес не можем да заспим. Матраците и комфортното легло са само едно от нещата, които е необходимо да си осигурите, ако искате да имате пълноценен живот. Убедете се, че не прекалявате с мониторите в леглото и се опитайте да превърнете лягането в релаксиращ процес, за който нямате търпение.