От инсомния до готвене на сън | E-sleep.bg

От инсомния до готвене на сън

момиче е заспало комфортно

Кои са най-странните неща, които сте чували някои да прави насън? Определено, инсомнията и кошмарите не са приятно нещо, но има ли още по-странни дейности? Всички знаем, че ако матракът ни не е удобен може да се въртим цяла нощ. Ако е прекалено стар, начупен или пък има замърсявания по него, това може да ни причини такъв дискомфорт, че още със ставането ни сутринта да си поръчаме нов двулицев матрак, който да ни позволи да почиваме качествено.

Днешно време се произвеждат матраци, които да угодят на всякакви предпочитания - от много меки до много твърди. Ако обаче цял живот сте спали на матрак от мемори пяна, който ви е давал мекота и топлина и изведнъж минете на латексов матрак, може това рязко да се отрази на качеството ви на сън и да предизвика инсомния или дори кошмари. Нека да видим останалите неща, които се е случвало хора да правят по време на сън.

Странности по време на сън

Случвало ли ви се е да сънувате, че падате и да се събудите стряскайки се. Щом това падане в просъница ви е изглеждало толкова реално, представете си как сте гладни и отивате да похапнете. Това дори не е рядкост, не са малко хората, които стават и отиват до хладилника да търсят храна. Колкото и невинно да звучи, това също е много опасно, както заради инциденти, така и защото може да си развалите диетата.

Хората са си хора и нуждата от сън няма да изчезне. Не е изненадващо, като се има предвид сближаването на нашия начин на живот и диета, че едни и същи разстройства на съня засягат хората почти навсякъде. На практика ние живеем животите ни по един и същи начин. Например, ако имате проблем с наднорменото тегло или пък страдате от посттравматично стресово разстройство много вероятно е да получите и сънна апнея. Изобщо мозъците ни често работят по един и същи начин, дори когато става въпрос за отклонения от нормалната им работа.

Сънят е малко по-различен от другите поведения. Ако се концентрирате върху доброто хранене или упражненията, вероятно ще подобрите диетата или нивото си на активност. Но ако спите лошо и се фокусирате повече върху съня си, това вероятно ще има отрицателен ефект. Сънят е пасивен процес, а не активен. Така че, ако имате проблеми със съня, страдате от безсъние и решите, че е добра идея да следите колко време спите и колко не, със смарт устройство, много вероятно е това да повлияе още по-негативно на съня ви. На практика, така ще увеличите безпокойството си и няма да можете да заспите.

дете спи на неудобен матрак

Представете си, че обичате да шофирате и жадувате да го правите. Има доказани случаи на хора, които са възсядали мотора си и са се опитвали да го запалят. Също така има хора, които са ставали да готвят, правят секс или дори пазаруват онлайн в напълно заспало състояние. Един от най-странните случай обаче е сънят на една дама, която сънува разговор, който е плод на въображението на партньора ѝ. Стори ли ви се сложно? Представете си какви сигнали само са си предавали тялото на мозъка и мозъка на тялото ѝ по времето, когато тази дама е спяла.

Много интересно разстройство е синдромът на Kleine-Levin, при който млади хора страдат от седмици сънливост, която е съчетана с объркване и странни поведенчески промени. За щастие този синдром изчезва след няколко години.

Какви са съветите за по-добър сън

На първо място, за да спят хората по-добре трябва да имат задължително подходящите условия. Не трябва да се пренебрегва връзката между леглото и съня и как то влияе на качеството на почивката. Например, твърде високата възглавница, прекалено мекото легло, за активно спортуващите или пък прекалено твърдото, за страдащите от хронични болки, може да предизвикат нарушения в съня, среднощно похапване или пък инсомния.

За заключение

Сънят е сливане на биологични, психологически и поведенчески фактори. Той е връзката между физиката и психиката ви, като не позволява компромиси с качество на нито един от тези фактори.