Можем ли да отслабнем, докато спим на добър матрак? | E-sleep.bg

Можем ли да отслабнем, докато спим на добър матрак?

жена спи на удобен матрак и отслабва

Можем, само че отговорът на този въпрос е малко по-комплексен. По-долу ще ви разкрием какво точно се случва с тялото ни, когато не получава необходимото количество сън и какво се случва, когато го получи. Ще открием предимствата на добрия матрак и как само благодарение на него, можем да сме по-свежи, енергични и слаби. Нека да започваме.

Какво се случва, когато се преуморим и ни липсва сън?

За никого не е чуждо усещането за умора. Много хора, поне веднъж седмично не доспиват, а за някои, това е направо ежедневие. Истината е обаче, че тялото ни не е пригодено да работи на максималните си обороти и да функционира правилно, когато не е отпочинало. Точно обратното, то отделя хормона на стреса, кортизол, в огромни количества. Освен това, инсулинът ни намалява и започваме да не обработваме веществата, които консумираме правилно. На всичкото отгоре и метаболизмът ни се забавя.

Тялото ни обаче не разбира, че метаболизма ни е забавен и продължава да се нуждае от храна, което се проявява в увеличеното ни чувство за глад. Спрямо редица изследвания, когато сме недоспали имаме желанието да ядем повече и да избираме храна, която ни успокоява - сладко, шоколад, тестени изделия и др.

Освен всичко друго, когато сме недоспали, мозъкът ни прехвърля повечето си усилия в пестенето на мастни запаси и по-малко за вземането на решения. Тоест, влияе и върху мотивацията ни и правилните решения.

Какво се случва, когато се наспим?

Сънят може и да ни се струва като почивка, но всъщност за тялото ни, това е времето за възстановяване. Много често, ако матракът ни не е удобен и сме имали неспокоен сън, на сутринта се чувстваме по-уморени. Получава се така, защото тялото ни не е било спокойно и съзнанието не е успяло да му даде сигнал да започне да се възстановява.

Този ефект се забелязва не само при хората, които спят на неудобни матраци, ами и при трениращите усилено, които не успяват да получат достатъчно нощен сън. Става така, че когато тренирате 3-4 дни подред и не си дадете време за почивка, няма да сте смъкнали почти нищо от желаното тегло. В деня обаче, в който починете, ще смъкнете всичко, което е трябвало да смъкнете през дните на тренировките.

Докато спим се синтезират протеините в тялото ни, освен това се освобождават хормони и метаболизмът ни се ускорява. Тези процеси заздравяват разкъсаните мускулни влакна, от тренировки и тежък физически труд, и ние се събуждаме енергични и натрупали повече мускулна маса.

Когато се наспим добре, връзките между мозъчните клетки функционират правилно. Невроните успяват да си предадат информация и това ни прави по-фокусирани и с по-добра памет. По този начин грешките, които допускаме са по-малко.

В много изследвания се засяга и ролята на съня в емоционалния ни живот. Ако не се наспим кортизолът управлява емоциите ни и ни кара да приемаме света, като враждебно място. Точно обратният е ефектът, когато сме получили добра нощна почивка.

Добрият матрак и отслабването

Добрият матрак няма да ни помогне да смъкнем килограми сам по себе си. Ако обаче не притежавате такъв, а вместо това се въртите нощем, будите се, боли ви гърбът и сте изморени сутринта, то всичко това със сигурност пречи на отслабването. Ако комбинирате добър хранителен режим, достатъчно часове спокоен сън и регулярно физическо натоварване, резултатите няма да закъснеят.

жена тренира и отслабва.

Съвет от нас е да предпочетете ортопедичен, твърд матрак, ако тренирате усилено. Той ще се грижи за гърба и врата ви през нощта и ще ви предоставя опората, която е нужна, за да можете да почивате оптимално. Твърдите матраци са специално създадени за хора, които имат хронични болки във врата и гърба, както и такива, чиято работа е много тежка физически или тренират в много усилен режим.