Какъв матрак да изберете, ако сте бременни? | E-sleep.bg

Какъв матрак да изберете, ако сте бременни?

как да спите по-добре по време на бременност

Бременността неминуемо е съпроводена от много промени в тялото на жената, които нарушават качеството на съня. Като бъдещ родител може би се чудите как може да се повлияе на съня ви по време на бременност и как да се справите с тези проблеми. Дали да си купите нов матрак и той ще помогне ли? Нека да разгледаме подробно тази тема.

Сънят през първия триместър

Въпреки че това може да не е изненадващо, проучванията са установили, че по-голямата част от бременните жени изпитват затруднения при заспиване. Те се изразяват, като промени в режима и продължителността на съня, както и като проблеми със съня поради физическите промени, настъпили в тялото на жената. Много често жените спят в една и съща поза всяка нощ, а когато са бременни това не е възможно. През първия триместър новото бебе расте с много бързи темпове, като се нуждае от много енергия, в резултат на това, родителят се нуждае от повече сън.

Има няколко често срещани проблеми, които могат да повлияят на съня през първия триместър:

  • Изтощение. Ако изпитвате изключителна умора, опитайте, да намалите енергията, която изразходвате през деня. Освен това никак не е лоша идеята да лягате за час-два по обед, за да може тялото ви да отпочива. В този триместър цялата ви енергия отива за формирането на плода, така че не се учудвайте на изтощението.
  • Болки в гърба. Ако болките в гърба нарушават съня ви, опитайте да използвате друг матрак. В допълнение, проучванията показват, че упражненията с ниска интензивност преди бременността и през първия триместър са в състояние да подобрят стойката ви, да увеличат способността за понасяне на тегло и да помогнат при болка след появата му. Това е така, защото упражненията могат да укрепят коремните, гръбните и тазовите мускули.
  • Гадене и повръщане. Ако изпитвате гадене и повръщане, може да помислите за диетични промени. Проучване от 2003 г. на американски семейни лекари, наблюдава бременни жени, страдащи от гадене и повръщане. Специалистите в този случай често предлагат да се започне с промени в диетата и след това да се включат и лекарства, ако е необходимо. Според крайните резултати от проучването: „Трябва да се консумират твърди храни, които да са с неприятен вкус и с високо съдържание на въглехидрати. Те трябва да са и с ниско съдържание на мазнини.“ Според проучването, ако ядете солени храни, най-добре е да го правите сутрин, когато има оптимална вероятност за поносимост.

Сънят през втория триместър

През второто тримесечие сънят е повлиян от почти същите причини като през първия. Тялото на майката започва да тежи повече, гръбнакът трябва да понесе по-голямо тегло и не винаги мускулите са достатъчно издръжливи. Връзките, които поддържат ставите стават по-меки и жената лесно губи стабилност. През втория триместър е много важно, бременната жена да спи на матрак, който добре подкрепя гърба ѝ, в това число са всички ортопедични матраци, както и тези, изработени от латекс. Мускулно-скелетните болки са доста неприятни и трябва да се прави всичко възможно да се облекчават.

бременна жена на ортопедичен матрак

Сънят през третия триместър

Третият триместър се състои от общ дискомфорт, честа нужда от уриниране и  аномалии на дишането поради променени движения на диафрагмата. Всички те правят съня проблематичен.

Въпреки че това може да се случи през цялата бременност, тъй като времето се приближава за раждането на бебето, нивата на тревожност могат да се повишат значително през третия триместър.

Въпреки че това са само някои често срещани проблеми със съня, ние разбираме, че всяка бременност има свои уникални предизвикателства. Надяваме се, че сме ви показали колко е важно за вас да спите добре през цялата бременност - както за вашето собствено благосъстояние, така и за развитието на детето ви.